niedziela, 3 listopada 2013

Warsztaty dla SELF-ADWOKATÓW

ŁUCZNICA 2013 CZYLI
JAK ZOSTAĆ SELF - ADWOKATEM

W dniu 03.10.2013r. umówiłem się z uczestnikiem Andrzejem Grzenią i tłumaczką - przewodniczką Iwoną Jesionowską - Szwarc na dworcu PKP Gdańsk - Główny skąd o godz. 9:50 wyjechaliśmy do Warszawy. Po przyjeździe na Dworzec Centralny, szybko pobiegliśmy do tramwaju bo pod siedzibą TPG czekał już na nas autokar.
Po dwóch godzinach jazdy dotarliśmy do Łucznicy. Na miejscu nastąpiło szybkie zakwaterowanie uczestników, a ja wspólnie z Andrzejem trafiliśmy do jednego pokoju. Kolacja na ciepło już czekała i po męczącym dniu trzeba było iść spać.
Rano w dniu 04.10. o godz. 8:30 było śniadanie a już od 9:00 aż do obiadu, mieliśmy z przerwami zajęcia. Następnie od 14:00 do 18:30 ponownie odbywały się zajęcia a potem kolacja.
Wykłady były prowadzone w dużej sali, gdzie krzesła ustawiono w podkowę. Prowadzącymi były trenerki Justyna Dubanik i Magdalena Kocejko.
Zaczęliśmy od przedstawiania siebie żeby się lepiej poznać. Zajęcia były intensywne, ciekawe i urozmaicone poprzez mieszanie grup problemowych - dawało to znakomite efekty, ponieważ każda grupa chciała być najlepsza. A po kolacji przygotowano dla nas zabawę aby można się było lepiej poznać. Było fajnie ale krótko.
W następny dzień 05.10. mieliśmy taki sam rozkład zajęć jak w dniu poprzednim tylko jeszcze bardziej intensywny, bo poznawaliśmy „Konwencję o Prawach Osób Niepełnosprawnych”. W niedzielę dnia 06.10. śniadanie o 8:30, 9:00-13:00 znowu pisanie i dyskusja. Następnie zjedliśmy obiad i wyjechaliśmy autokarem do Warszawy. A stąd pociągiem do domu ale nie sam ale z tłumaczką - przewodniczką Justyną Dubanik.
Moje spostrzeżenia:
1. Opieka ze strony organizacyjnej bardzo dobra ponieważ Bożena Więckowska to osoba kompetentna, wyrozumiała i radosna dusza. 2. Szkolenia powinny odbywać się 60 min i 15 min przerwy.
3. Cieszę się z poznania nowych ludzi i z dyskusji z nimi prowadzonych.
4. Zdobyte nowe wiadomości trzeba pogłębiać i kontynuować.

uczestnik warsztatów Roman Piątek

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć: