wtorek, 6 marca 2018

Migowy do dłoni dla osób głuchoniewidomych- Pro Tactile ASL, wrażenia z warsztatów

Prezentujemy kolejny film pokazujący technikę języka migowego do dłoni z dodatkowymi sygnałami. Bardzo ciekawa metoda! Pro Tactile ASL (ASL-Amerykański Język Migowy) - Wrażenia z warsztatów z Johnem Lee Clarkiem. 🎞👌
Dziękujemy grupie wolontariuszy, którzy stworzyli dla nas film z polskimi napisami: Paulina Mysiakowska, Timo Markowicz, Małgorzata Duda.


Transkrypcja filmu dla osób niewidomych: Dwóch mężczyzn stoi przed kamerą na sali warsztatowej. Witajcie, wzięliśmy dziś udział w warsztatach z Johnem Lee Clarkiem. Uczył Amerykańskiego Języka Migowego, Pro-Tacticle ASL. Jest w tym mistrzem! Świetnie bawiłem się podczas tych warsztatów. Mam pytanie do Johna Lee Clarka. Czy według Ciebie, metoda ta ma szanse w przyszłości zyskać popularność wśród społeczności głuchoniewidomych? Tak, przewiduje jej popularyzację - ale najbardziej cieszy mnie jedna rzecz: upowszechnienie go wśród dzieci Głuchoniewidomych. Ostatnie badania wskazują, że dzieci głuchoniewidome... uczą się jej bardzo szybko i bardziej naturalnie. Badania mojego przyjaciela, Terry'ego Edwardsa, ujawniły nowe informacje o T-ASL. Nie mogę się więc doczekać popularyzacji T-ASL w przyszłości. Wkrótce zostanę w tyle za nowymi użytkownikami. Twoja córka będzie posługiwać się T-ASL lepiej ode mnie. I być może, pewnego dnia, to ja będę uczył się od niej. Ja nie dorastałem z PT, ale Twoja córka będzie. Wow! Uważam, że Pro Tactile, Oznacza to, że będziemy w stanie przekazywać kluczowe informacje językowe, wyrażać się ekspresyjnie, mówić o samym środowisku, itp. Nie będą to odizolowane interakcje jeden na jednego. Pro-Tactile to stymulujące środowisko. Jestem pod wielkim wrażeniem i nie mogę się doczekać, aż Clarisa się go nauczy. John, chciałem podziękować Ci za poświęcony nam dzisiaj czas. Jeśli w Waszej okolicy odbywają się warsztaty Pro-Tactile... ...prowadzone przez Johnem Lee Clarkiem... Weźcie proszę w nich udział! Przyniosą Wam one wielką korzyść.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz