piątek, 2 września 2016

"Niebieska Linia"

Przemoc w rodzinie jest poważnym problemem społecznym. Na zlecenie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych funkcjonuje Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia", z którego pomocy, wsparcia i konsultacji (telefonicznych i e-mailowych) rocznie korzysta prawie 15 tys. osób.
W Pogotowiu "Niebieska Linia" działa m.in. telefon dla ofiar i świadków przemocy (801-12-00-02 poniedziałek-sobota godz. 8.00-22.00, a w niedziele i święta w godz. 8.00-16.00), telefoniczna poradnia prawna (22/666-28-50 poniedziałek-wtorek godz. 17.00-21.00 oraz 801-12-00-02 środa godz. 18.00-22.00) a także poradnia e-mailowa:niebieskalinia@niebieskalinia.info . W sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia klienta konsultanci Pogotowia "Niebieska Linia" uruchamiają interwencje i powiadamiają lokalne służby i instytucje o sytuacji w danej rodzinie.
Od sierpnia 2016 roku w ofercie Pogotowia "Niebieska Linia" są także konsultacje prowadzone z wykorzystaniem komunikatora SKYPE.W każdy poniedziałek w godz. 13.00-15.00 członkowie rodzin z problemem przemocy i problemem alkoholowym mogą skonsultować się przez SKYPA (pogotowie.niebieska.linia) ze specjalistą z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Nowa oferta adresowana jest także do osób głuchych i niedosłyszących – dyżurujący na SKYPE konsultanci posługują się językiem migowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz