niedziela, 15 kwietnia 2018

Wspominamy jesienne warsztaty "Poczuj Gdańsk" 🍁🍂🏆

Czas na wspomnienia z jesieni! 🍁🍂🏆
Od 22 do 26 listopada 2017 osoby głuchoniewidome z całej Polski brały udział w Grze Miejskiej "Poczuj Gdańsk!".

22.11.2017
Warsztaty rozpoczęliśmy pod hasłem nowoczesnych technologii - tablety, telefony z dostępem do Internetu, GPS, aparaty fotograficzne były niezbędne do wykonywania kolejnych zadań gry miejskiej. Krótki wykład pomógł w zapoznaniu się ze sprzętem. Popołudniu przejechaliśmy do Gdańska Głównego, na zimowy spacer po starówce z przewodnikiem. Grupy otrzymały kilka wskazówek, które były pomocne podczas wykonywania zadań w Grze Miejskiej.

23.11.2017
Nie ma Gdańska bez plaży! Byliśmy w Jelitkowie, przespacerowaliśmy się po Parku Oliwskim z przewodnikiem i zwiedziliśmy Katedrę Oliwską.
Popołudniu odwiedziliśmy Gdański Teatr Szekspirowski. A tam: zwiedzanie z przewodnikiem, poznanie historii powstania teatru, słuchanie głosu dobiegającego ze sceny w różnych miejscach widowni, zasiadanie na widowni na poszczególnych jej piętrach, oglądanie i testowanie systemu ustawiania foteli dla widzów wokół sceny, przebywanie na scenie (próby wokalne), oglądanie systemu oświetlenia sceny, poznanie tajników pracy inspicjenta i suflera (możliwość spróbowanie swoich sił w tym zakresie)!

24.11.2017
W piątek rozpoczęliśmy Grę Miejską!
Podzieliliśmy się  na 4 grupy A, B, C, D. Kartki z wylosowanymi literami okazały się jednak puste. Dopiero po zamoczeniu ich w wiadrze z wodą, ukazała się jedna z 4 liter i 4 grupy mogły się uformować. Każda grupa wyznaczyła kapitana i otrzymała wytyczne i określony tytułu legendy gdańskiej.
Na jak magiczne kolejne wskazówki trafiali uczestnicy obrazuje poniższy fragment:
Teraz wszystko się zaczyna
Współpracujcie jak rodzina
Dobrze zagadki czytajcie
Wspólnie sobie pomagajcie
Pierwszym punktem naszej gierki
Na starówce są cukierki
Adres na ulicy Długiej
Naprzeciwko poczty rudej
Prezentację obejrzycie
I o słoik poprosicie
W nim wskazówkę uzyskacie
Gdy nazwę grupy podacie
Grupą A się nazywajcie
Dobrze to zapamiętajcie
To co trzeba nagrywajcie
I na fotce uwieczniajcie

Każda grupa podążając za wskazówkami i podpowiedziami oraz wykonując zadania, poznała swoją legendę – Ptasznik, Ferber Cerber ma trzy głowy, Diabelski ślad na Żurawiu, Sądny dzień w dworze Artusa. Zadaniem uczestników było również dokumentowanie przebiegu zabawy. Poprzez bezpośrednie doświadczenia, interakcje z mieszkańcami, pracownikami punktów usługowych na starówce, wzajemną współpracę i ogromne zaangażowanie, osoby głuchoniewidome poznały tajemnice, legendy i zakamarki Gdańska oraz jego niezwykłe kształty, smaki i zapachy.

Z rywalizacją był związany mały dreszczyk emocji, ale zabawa wywołała dużo uśmiechów i radości. Uczestnicy wyjechali z Gdańska wzbogaceni o wiedzę dotyczącą jego kluczowych miejsc: m.in. przestrzeni publicznych związanych z kulturą, sportem, urzędów, miejsc pamięci, zabytków. To także wiedza z zakresu dziejów współczesnych oraz jego historii.

Popołudniu odwiedziliśmy Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia II w Nowym Porcie gdzie mieliśmy okazję uczestniczyć w wernisażu wystawy "Elmar Hess - DEAR" z audiodeskrypcją i tłumaczeniem na język migowy.

25.11.2017
Sobota odbyła się pod hasłem autoprezentacji, nagrań i wspólnym muzykowaniem. Główną atrakcją tego dnia był wieczór Andrzejkowy!

26.11.2017
Niedziela natomiast była pełna teatru. Spotkaliśmy się z młodzieżą i kadrą Stowarzyszenia Teatralnego Ingenium. Osoby głuchoniewidome i młodzież pracowali w wymieszanych grupach nad stworzeniem krótkich etiud poświęconych legendom Gdańska!
Dużo wspólnej zabawy podsumowaliśmy i podziękowaliśmy sobie wzajemnie za 5 dni intensywnego spotkania!
Każdy uczestnik otrzymał pamiątkową płytkę z nagraniami i zdjęciami z przebiegu Gry Miejskiej „Poczuj Gdańsk” oraz wydarzeń towarzyszących.

Fotorelacje poszczególnych grup Gry Miejskiej:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz