środa, 2 listopada 2016

Relacja z zajęć kulinarnych - sezon dyniowy w pełni

Kilka wspomnień i planów prosto z zajęć kulinarnych, na których zawsze można liczyć na sporą frekwencję w TPG.

Prowadząca Katarzyna Podhajska-Średniawa:
Rozpoczął się sezon dyniowy. Zebrałam w ogrodzie około 30 dyń Hokaido i postanowiłam zarzucić włoskie makarony na rzecz dyń. Pieczoną dynię Hokaido testowaliśmy już ponad rok temu, ale zasadniczo, był to dla mnie eksperyment, ponieważ dynia nigdy dotychczas nie stanowiła dla mnie kulinarnego wyzwania. W mojej rodzinnej kuchni dynia była raczej nieobecna. Mnie urzekła najpierw jako forma, a dopiero potem jako kulinarium. I tak oto dochodzimy do pikantnej, sycącej i rozgrzewającej zupy dyniowej. Następne były placki dyniowo-ziemniaczane z sosem grzybowym. Czekają nas kotleciki i paszteciki z dyni a potem wracamy do włoskich makaronów i mam nadzieję, że skończymy “włoszczyznę” akurat, żeby zdążyć ze świątecznymi potrawami. Przypominam, że kulebiaki z kapustą i grzybami w cieście krucho-drożdżowym ćwiczyliśmy w ubiegłym roku. Czekają nas chrupiące uszka, postny barszcz i ... kto wie co jeszcze?


Zajęcia zrealizowane w ramach projektu "Rozkochać głuchoniewidomego w samodzielności" współfinansowanego ze środków PFRON."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz